Nyt fra Pushing Daisy - Anmeldelse af "Reflections".

2024-03-01

Album: Reflections

Kunstner: Pushing Daisy

Udgivelsesår: 2024

Pushing Daisy har med deres seneste udgivelse, Reflections, formået at skabe et musikalsk mesterværk, der går dybt ind i sjælen og udforsker grænserne inden for grunge og hardrock. Det danske rockbands album, der officielt ser dagens lys den 1. marts 2024, er mere end blot en samling sange; det er en dybt personlig og kraftfuld refleksion over livet, kærligheden og den evige søgen efter identitet.

Af Kasper Neergaard

Det er tydeligt, at Reflections ikke blot er endnu et projekt for Pushing Daisy, men derimod en musikalsk milepæl og en form for forløsning for bandet selv. Med indspilning, produktion og mixning foretaget af bandets egne medlemmer, Christian Ebert og Roelof Witmans, i Yellow Metro Studio, og en professionel mastering af Brian Mørk, der er kendt for sit arbejde med andre musikalske talenter som Drew Sycamour og Nicklas Sahl, er albummet en sand perle af lydteknisk kvalitet.

Pushing Daisy har dybe rødder i grunge, hardrock, modern rock og alternativ rock, og dette afspejles tydeligt i deres lydunivers på Reflections. Albummet vækker minder om den pulserende rockscene fra 90'erne, samtidig med at det formår at introducere noget nyt og unikt. Bandets medlemmer har tidligere samarbejdet med etablerede kunstnere i den danske musikbranche, og denne kollektive passion og erfaring skinner tydeligt igennem på albummet.

Hver sang på Reflections inviterer lytteren til at fordybe sig i Pushing Daisys musikalske rejse. Med dybdegående tekster og en lyd, der konstant udforsker grænserne inden for rockgenren, er albummet en sand fornøjelse at lytte til. Fra energiske riffs til melankolske melodier formår Pushing Daisy at skabe en atmosfære, der fænger lytteren fra start til slut.

Reflections er ikke blot et album; det er en oplevelse. Et mesterværk, der viser Pushing Daisys modenhed og musikalske dygtighed. Det er et album, der cementerer Pushing Daisy som en af de mest spændende bands på den danske musikscene.